Virksomhedskonsulent til værdiskabende og effektfokuseret samarbejde med virksomheder beliggende i Holbæk Kommune.

Det gode samarbejde mellem jobcenteret og virksomhederne er essentielt i at sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft og understøtte at flere borgere kommer i job. Godt og holdbart virksomhedssamarbejde, herunder dygtighed i rekrutteringsopgaven og matchet mellem borgere og virksomhed står derfor højt på dagsordenen.

VirksomhedsIndsatsen er en afdeling med 13 dygtige og engagerede kollegaer, som alle brænder for at yde god service til virksomheder og ledige kandidater. De er en dynamisk afdeling, hvor fokus på opgaven, resultater, samarbejde og gode relationer vægtes højt.

Om jobbet
Som Virksomhedskonsulent er du ansvarlig for at servicere virksomheder beliggende i Holbæk Kommunes, primært i forhold til deres behov for fremtidig arbejdskraft. Herudover er opgaven at få opdyrket nye virksomhedsrelationer og skabe merværdi for virksomheden igennem vores forskellige services og sidst, men ikke mindst få flere ledige borgere i arbejde.

Virksomheden er din vigtigste kunde og opgaven er at være værdiskabende for virksomheden.

Som Virksomhedskonsulent skal du primært:

Dyrke og styrke virksomhedsrelationer og herigennem øge antallet at virksomheder som anvender VirksomhedsIndsatsen som rekrutteringspartner inden for mangel og paradoksområder således, at ledige borgere og virksomheder med mangel på arbejdskraft matches.
Hjælpe virksomhederne med at opkvalificere arbejdskraft – eks. Voksenlærling/jobrotation
Se potentiale for jobåbninger for vores ledige borgere og opdyrke specifikt disse
Samarbejde med dine kollegaer om at understøtte professionelle rekrutteringsprocesser
Foretage opfølgning og sikre tilfredshed ved virksomhederne med den leverede service
Opsamle viden om, hvad der rører sig i Erhvervslivet generelt – understøt formidling af det til hele organisationen
Registrerer virksomhedsaktiviteter og resultater i Fasit

Din profil

I VirksomhedsIndsatsen er din primære rolle opsøgende kontakt til virksomhederne. Målet er at afdække virksomhedens behov, se hvor vi kan understøtte det og matche det med vores borgere.

Det er derfor en fordel, at du tidligere har arbejdet med virksomhedssamarbejde og -service i en kommune eller hos anden aktør. Desuden er du:

Opsøgende, energisk og udadvendt
Trives med selv at kontakte virksomheder og er vedholden i opgaven
Serviceminded (Du skal kunne tale med alle typer af virksomheder og lytte til deres behov)
Stærk på digital formidling, registrering, digital virksomhedskontakt og service
Systematisk og struktureret og i stand til at prioritere dine opgaver
Du skal kunne samarbejde på tværs af hele beskæftigelsesindsatsen
Er resultatorienteret i forhold til de mål, der er fastsat for afdelingen
Har kørekort

Læs hele stillingsopslaget her (ansøgningsfrist d. 18. maj 2021)

Foto: ABW