Too Good To Go, som bekæmper madspild i samarbejde med en række restauranter og forretninger i Holbæk, har givet 14 europæiske kunstnere kreativ frihed til at fortolke madspildsproblematikken. Det er der kommet 14 flotte plakater ud af, som vil blive udstillet på torvet på Ahlgade til og med d. 21. august.

Udstillingen skal bidrage til at rette fokus på den problematik, at ⅓ af al mad bliver smidt ud, og at madspild står for 10 % af den globale CO2-udledning. Derfor er bekæmpelse af madspild bredt anerkendt som et af de mest effektive våben i kampen mod klimaforandringerne.

Den danske plakat er kreeret af Supermercat, der består af det kreative makkerpar fotograf Theis Bothmann og art director Malte Gaarde Meyenburg. Supermercat laver surrealistisk fotokunst, og deres plakat forestiller en donut forklædt som redningskrans i oprørt hav. Værket har de døbt Save The Food.

Derudover har Too Good To Gos eget kreative team produceret 10 plakater, der har en mere praktisk tilgang til at bekæmpe madspild i form af bl.a. en sæsonkalender og plakater med tips og tricks.

Både kunstplakaterne og Too Good To Gos kan købes på posters.toogoodtogo.com i begrænset oplæg. Overskuddet fra salget vil blive doneret til FN’s fødevareprogram (WFP).

Plakater fra følgende kunstnere vil være udstillet på torvet til og med d. 21. august:

Danmark: Supermercat
Norge: Guttestreker
Sverige: M A J A S B O K
England: Rosa Kusabbi
Tyskland: Laura Breiling
Østrig: YAY.MK
Belgien: Niet Nu Laura
Schweiz: La Mayo
Polen: Hanna Cieślak
Holland: Seeyousioe
Spanien: 72kilos
Frankrig: Lorraine Sorlet
Italien: Elisa Macellari
Portugal: AKACORLEONE

Pressefoto