Spread the love

Den 24. marts får Kulturgryden besøg af The Victim, der optræder i Svinninge Biblioteks sal.

Bag kunstnernavnet gemmer sig en lokal sanger, sangskriver og guitarist ved navn Kenneth Nefling.

Kenneth synger på engelsk og kombinerer americana med indie-rock. For nylig blev han af en tysk anmelder sammenlignet med Ryan Adams, som faktisk er et af Kenneths forbilleder. Kenneths vokal formår da også at favne både de lyse og de mørke sangflader.

På en turne i Irland, blev hans sangstemme sammenlignet med Ed Sheeran og David Gray.

The Victim har siden 2014 skrevet, sunget og udgivet kærlighedssange, som bl.a. kan høres på Spotify og YouTube.

I 2017 udkom ”Letting go” med seks sange. I 2019 optrådte han på Tønder Festival med to koncerter.

I 2020 og 2024 udkom ”When everything is over” i to ombæringer. I 2025 udkom albummet ”Heartaches and lows”, og her den 5. marts 2026 udkom så hans andet fulde album ”Homebound” med 12 nyskrevne sange.

Kulturgryden glæder sig til at præsentere en stærk stemme, catchy melodier, skarpe tekster og solidt guitarspil fra denne nye, danske kunstner, som er på vejen med helt nye sange.

 

The Victim – pressefoto