Når kalenderen siger 1. oktober 2021, kan borgere i Holbæk Kommune sige goddag til en ny borgerrådgiver. Navnet er Lene Munck Vilstrup, og hun skal blandt andet hjælpe borgerne gennem det kommunale system og gøre kommunen bedre i mødet med dem.

”Jeg glæder mig til at være en slags virkelighedsambassadør, der skal arbejde med den kvalitet, som kommunens borgere møder i borgerbetjeningen. Jeg er optaget af, hvad vi kan lære af de borgerhenvendelser, vi får. Vi skal finde ud af, hvordan vi kan bruge den viden til at gøre os dygtigere og bedre – og det samarbejde glæder jeg mig meget til,” fortæller 43-årige Lene Munck Vilstrup.

Borgmester i Holbæk Kommune Christina Krzyrosiak Hansen ser frem til, at Lene Munck Vilstrup starter som ny borgerrådgiver i kommunen:

”I ansættelsen af den nye borgerrådgiver har vi lagt særligt vægt på et tættere samspil mellem kommunalbestyrelsen og borgerrådgiveren. Lene Munck Vilstrup har en rigtig stærk profil i forhold til det arbejde, og jeg ser meget frem til samarbejdet,” siger Christina Krzyrosiak Hansen.

Udover arbejdet med at forbedre mødet med borgerne, vil den nye borgerrådgiver også skulle implementere en ny whistleblowerfunktion, som EU-reglerne kræver. Det arbejde har Lene Munck Vilstrup erfaring med fra en stilling som borgerrådgiver i Lejre Kommune.

Lene Munck Vilstrup er 43 år, gift, bor i Holbæk og har tre børn på 8, 10 og 12. Hun er uddannet socialrådgiver og har suppleret med en kandidatuddannelse i samfundsvidenskabelig jura.

Siden januar 2018 har hun været ansat som borgerrådgiver i Lejre Kommune og i perioden 2011 til 2017 arbejdede Lene som ungebehandler og juridisk konsulent i Sofiehuset, Holbæk Kommune.

Lene Munck Vilstrup overtager rådgiverstillingen fra Per Timm, der går på pension.

Borgerrådgiveren holder til på Rådhuspladsen 1, 4300 Holbæk og kan kontaktes på tlf. 72 36 55 87.

Pressefoto