Mandag den 6. maj indgår frisøren Salon Retro, der er i både Holbæk og Nykøbing Sjælland, i et nyt bæredygtigt partnerskab, idet man bliver til en Park Styling salon. Indehaver og frisører er de samme som altid, men skiftet giver en række fordele til kunderne, der ud over miljøvenlige tiltag også kommer til at nyde godt af, at der bliver endnu mere fokus på efteruddannelse, så man er med på moden. Salonernes nye navn bliver ‘PARK By Retro’.
Retro i Nykøbing og Holbæk er ejet af Pernille Midtgaard Soltau. For 12 år siden åbnede hun dørene til salonen i Nykøbing, og for fire år siden overtog hun en frisørsalon i det centrale Holbæk. Selvom hun har haft salonen i Nykøbing længst, har den i Holbæk også en særlig plads i hendes hjerte, for det var i den, at hun stod i lære og blev udlært i 2004. Nu bliver begge saloner en del af et nyt bæredygtigt frisørkoncept, der hedder Park Styling. Konceptet er dansk og kombinerer høj faglighed med miljøhensyn og kollegialt sammenhold.
“For kunderne skal det være en speciel og spændende oplevelse at gå til frisør hos os, og det skal være lærerigt og udfordrende for mine piger at arbejde i Retro. Begge dele kan Park Styling opfylde samtidig med, at vi får en bæredygtig tilgang. Jeg vil gerne forny mig og være med til at sætte en høj standard inden for frisørfaget, og det føler jeg, at gør med dette partnerskab,” siger Pernille Midtgaard Soltau, indehaver af PARK By Retro.
Foruden Pernille Midtgaard Soltau er der i hver salon tre assistenter og to elever. I forbindelse med at man bliver til Park By Retro, vil der fra mandag den 6. maj og ugen ud være en række ekstraordinære tilbud i både Nykøbing (med tidsbestilling) og Holbæk (uden tidsbestilling).
Bæredygtighed og kvalitet
Der stilles høje krav til en frisørsalon, som vil være en del af Park Styling universet, og det sker for at værne om den gode kundeoplevelse både i forhold til kvaliteten af klipningen og i forhold til den oplevelse, som det skal være at gå til frisør. Blandt andet føres der kun styling-produkter, som er skånsomme over for kunden og miljøet, og hvor der er 20 kroners pant på emballagen. Desuden vil salonens medarbejdere deltage i en række kurser hvert år, der sikrer, at de bogstaveligt talt er med på moden.