Holbæk Løbe- og Motionsklub har to idrætsformer på programmet: Løb og power walking. Begge motionsformer er afvekslende og sunde måder at få opbygget en bedre kondition på. Motion er også den bedste forebyggelse mod mange af de livsstilssygdomme, der truer den almindelige dansker i dagens velfærdssamfund, samtidig med at det er en sikker kur mod dårligt humør og stress.

Løbetræningen er opdelt i grupper efter medlemmernes formåen. Hvis man er begynder udi løberiet, men har ambitioner om at starte et nyt kapitel i ens liv, tilbyder Holbæk Løbe- og Motionsklub et 12-ugers træningsprogram med tre ugentlige løbedage. Følger man programmet, vil man efter de tre måneder være i stand til at løbe 30 minutter uden pauser, og de fleste vil have etableret en ny motionsvane, som giver ny energi og velvære i dagligdagen.

hlmk-300x190
(Foto: Holbæk Løbe- og Motionsklub)

En rask gåtur – også kaldet power walking – er velegnede for mange ældre mennesker eller som en del af genoptræningen efter skader, da kroppen her er beskyttet mod stød og slag. Det er en skånsom motionsform, der ikke belaster bækken eller led, og som kan dyrkes af alle. Det giver desuden en god fedtforbrænding, ekstra energi og styrker konditionen meget effektivt.

Hvornår træner man?
Der er fællestræning to gange om ugen, mens man selv står for den tredje gang. Onsdage mødes man på parkeringspladsen ved Bjermarks Hallen klokken 17, og søndage er det klokken 10 ved Naturskolens parkeringsplads på Ladegårds Alleen.

Du er meget velkommen til bare at møde op, og der trænes hele året uanset vejret. Du kan melde dig ind her

Del på sociale medier