hlmkHolbæk Løbe- og Motionsklub
v/ Jørgen Høj Jensen
Ahlgade 11, 2.th
4300 Holbæk

info@holbaek-lmk.dk

Fælles løbetræning siden 1985
Holbæk Løbe- og Motionsklub blev stiftet den 15. marts 1985, og klubben har siden været særdeles aktiv i det Nordvestsjællandske motionslandskab. Medlemsskaren er gennem årene vokset betydeligt, og der er i dag flere end 700 aktive medlemmer i klubben. Nogle af medlemmerne træner for at kunne deltage i konkurrencer, men langt hovedparten er almindelige motionister, der motionerer for deres velværes skyld.

Fælles for medlemmerne er at de alle nyder fællesskabet og den fælles træning. Det er med til at støtte op om den enkelte, og sørge for at man får trænet regelmæssigt, så konditionen og velværet bliver vedligeholdt og styrket. Klubben har trænere, der gerne hjælper med gode råd til de mest hensigtsmæssige løbesko mv. samt vejleder om træning og kost.

I Holbæk Løbe- og Motionsklub trænes der hele året, og de erfarne løbere tager godt imod nybegyndere, for alle har brug for moralsk opbakning og inspiration til nye personlige mål. I klubben er der plads til alle; det er en motionsklub, hvor medlemmerne sætter pris på klubbens tre S’er – seriøsitet, socialt og sjovt.

Løb og powerwalking
Holbæk Løbe- og Motionsklub har to idrætsformer på programmet: Løb og power walking. Begge motionsformer er afvekslende og sunde måder at få opbygget en bedre kondition på. Motion er også den bedste forebyggelse mod mange af de livsstilssygdomme, der truer den almindelige dansker i dagens velfærdssamfund, samtidig med at det er en sikker kur mod dårligt humør og stress.

Løbetræningen er opdelt i grupper efter medlemmernes formåen. Hvis man er begynder udi løberiet, men har ambitioner om at starte et nyt kapitel i ens liv, tilbyder Holbæk Løbe- og Motionsklub et 12 ugers træningsprogram med tre ugentlige løbedage. Følger man programmet, vil man efter de tre måneder være i stand til at løbe 30 minutter uden pauser, og de fleste vil have etableret en ny motionsvane, som giver ny energi og velvære i dagligdagen.

En rask gåtur – også kaldet power walking – er velegnede for mange ældre mennesker eller som en del af genoptræningen efter skader, da kroppen her er beskyttet mod stød og slag. Det er en skånsom motionsform, der ikke belaster bækken eller led, og som kan dyrkes af alle. Det giver desuden en god fedtforbrænding, ekstra energi og styrker konditionen meget effektivt.

Hvornår træner man?
Der er fællestræning to gange om ugen, mens man selv står for den tredje gang. Onsdage mødes man på parkeringspladsen ved Bjermarks Hallen klokken 17, og søndage er det klokken 10 ved Naturskolens parkeringsplads på Ladegårds Alleen.

Du er meget velkommen til bare at møde op, og der trænes hele året uanset vejret. Meld dig ind.